Благовіщенська міська територіальна громада

Голованівського району Кіровоградської області

Інформація пенсійного фонду

Дата: 24.06.2024 15:21
Кількість переглядів: 40

         Фото без опису ПЕНСІОНЕР ЗВІЛЬНИВСЯ З РОБОТИ, А ЧИ ВІДОМО ПРО ЦЮ ЗМІНУ ПЕНСІЙНОМУ ФОНДУ УКРАЇНИ?

Чому пенсіонер (застрахована особа) повинен (на) інформувати Пенсійний фонд України про факт звільнення? 

Відповідно до статті 16 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” пенсіонер (застрахована особа) зобов’язаний повідомляти територіальні органи Пенсійного фонду України про обставини, що спричиняють зміну статусу застрахованої особи, зокрема, статусу “працюючий” / “непрацюючий” у разі працевлаштування чи звільнення з роботи протягом 10 днів із моменту їх внесення.
Нагадуємо, що з цією вимогою кожен пенсіонер ознайомлюється під час оформлення пенсії, підписуючи заяву про призначення пенсії та отримавши “Пам’ятку пенсіонера”.

Чому це важливо? 

Необхідність повідомлення про працевлаштування чи звільнення з роботи пов’язане з тим, що до пенсій можуть встановлюватись певні доплати, надбавки чи підвищення, які передбачені тільки для непрацюючих пенсіонерів. 
Слід зазначити, що для пенсіонерів, які продовжують працювати  не проводиться перерахунок пенсії у зв’язку з підвищенням розміру прожиткового мінімуму та у зв’язку зі зміною розміру мінімальної заробітної плати, не нараховується та не виплачується надбавка на непрацездатних членів сім’ї (для непрацюючих пенсіонерів, які мають на своєму утриманні дітей до 18 років, встановлюється надбавка в розмірі 150 грн). 
У період роботи не виплачується пенсія за вислугу років, якщо пенсіонер працює за тією ж спеціальністю, яка дає право на призначення такої пенсії, а також пенсія у зв’язку з втратою годувальника, яка призначається на період здійснення догляду за дитиною померлого годувальника до восьмирічного віку. 
Крім того, відсутність сплати страхових внесків у системі персоніфікованого обліку не є підставою для встановлення пенсіонеру статусу “непрацюючого”. 
Фіксування зазначеного факту здійснюється шляхом: 
Подання до будь-якого сервісного центру Пенсійного фонду України, незалежно від місця проживання, відповідної заяви та оригіналів документів, що засвідчують відповідні відомості (копія наказу (розпорядження) про звільнення з роботи, трудова книжка або відомості про трудову діяльність із реєстру застрахованих осіб, цивільно-правовий договір тощо). 
Якщо у зареєстрованої (взятої на облік) внутрішньо переміщеної особи відсутні документи, які підтверджують факт звільнення (припинення зайнятості), факт звільнення з роботи встановлюється на підставі особистої заяви із зазначенням дати, з якої особа не працює, та поясненням обставин, у зв’язку з якими неможливо внести запис у трудову книжку чи надати оригінал трудової книжки, копію наказу (розпорядження) про звільнення.
Звертаємось до пенсіонерів, які проходили реєстрацію підприємницької діяльності, але з різних причин не займалися нею та доходів не отримували. Відсутність доходу від підприємницької діяльності не є підставою для отримання статусу непрацюючого пенсіонера. Поки не буде надано інформацію про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця, особа вважається пенсіонером, який продовжує працювати.
подати заяву про звільнення з роботи з відповідними документами можна і в режимі онлайн – через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України або засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (Портал “Дія”) з використанням засобів кваліфікованого електронного підпису.
Отже, для забезпечення виплати пенсій у належних розмірах, передбачених законодавством, та з метою попередження переплат пенсійних виплат, рекомендуємо одержувачам пенсій своєчасно повідомляти територіальні органи Пенсійного фонду України про факт працевлаштування чи звільнення з роботи.

Світлана Риндіна,
начальник управління обслуговування громадян головного управління 
Пенсійного фонду України в Кіровоградській області.

Оприлюднено 12.06.2024р

Який документ видається учаснику бойових дій за результатами профнавчання?

        За результатами професійної підготовки, перепідготовки, підвищення кваліфікації за робітничими професіями здобувачі освіти отримують свідоцтво про присвоєння (підвищення) робітничої кваліфікації.

За результатами підвищення кваліфікації, у тому числі на курсах цільового призначення, здобувачі освіти отримують документ про підвищення кваліфікації.

Необхідно також враховувати, що за запитом здобувача освіти (особи з порушенням зору) такі документи виготовляються з урахуванням забезпечення доступності відтворення на ньому інформації (з використанням шрифту Брайля).

Ці питання врегульовано пунктом 22 Порядку реалізації експериментального проекту з організації професійного навчання учасників бойових дій та осіб з інвалідністю внаслідок війни в закладах професійної (професійно-технічної) освіти Державної служби зайнятості, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 вересня 2023 року № 984.

Вищезазначений Порядок та інші корисні кейси щодо організації професійного навчання учасників бойових дій доступні на вебсторінці Державного центру зайнятості за посиланням https://www.dcz.gov.ua/profnavch/ubdptu 

Є питання щодо проходження професійного навчання за сприяння Державної служби зайнятості? Звертайтеся до фахівців філій обласного центру зайнятості/їхніх структурних підрозділів. Контакти тут http://surl.li/emipw

#Правовий_порадник_шукача_роботи


                                        Оприлюднено  12.06.2024р                                                        

До уваги страхувальників: подаємо інформацію для разової грошової виплати до Дня Незалежності України

Законодавча база

Постанова Кабінету Міністрів України від 27.12.2023 № 1396 “Деякі питання соціального захисту осіб, які мають особливі трудові заслуги перед Батьківщиною, ветеранів війни та осіб, що працюють в спеціальних умовах”.

Хто подає інформацію?

Заяви з інформацією про осіб (за категоріями), які мають право на отримання разової грошової виплати до Дня Незалежності України і не перебувають на обліку в Пенсійному фонді України (не пенсіонери) подають:

Міністерство оборони, Міністерство внутрішніх справ, Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури, Головне управління Національної гвардії, Національна поліція, Національне антикорупційне бюро, Державна податкова служба, Державна митна служба, Державна служба з надзвичайних ситуацій, Державне бюро розслідувань, Служба безпеки, розвідувальними органами, Служба судової охорони, Міністерство юстиції, Управління державної охорони, Адміністрація Державної прикордонної служби, Адміністрація Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації, Офіс Генерального прокурора, Державна судова адміністрація, Державна спеціальна служба транспорту, інші утворені відповідно до законів військові формування, підприємства, установа, організації.

Термін подання інформації

Подання інформації здійснюється з 1 липня 2024 року до 1 серпня 2024 року.

Спосіб подання інформації

Подати заяви можливо через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України та сервісні центри органів Пенсійного фонду України.

Важливо!

Також акцентуємо увагу страхувальників, що банківський рахунок в заяві має відповідати переліку уповноважених банків, визначених Міністерством фінансів України (відповідно до Порядку відбору банків, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 вересня 2001 року № 1231), через які здійснюється виплата пенсій, грошової допомоги, виплат за загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням та заробітної плати працівникам бюджетних установ.

 


    Оприлюднено 10.06.2024р

Майже 11 тисячам працюючих пенсіонерів Кіровоградщини збільшено пенсії

Законодавча база

Порядок проведення перерахунку пенсій особам, які продовжують працювати, встановлено абзацом п’ятим частини четвертої статті 42 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”.

Такий перерахунок до 2018 року проводився кожні два роки за зверненнями пенсіонерів. Починаючи з квітня 2018 року органи Пенсійного фонду України здійснюють такий перерахунок щороку з 1 квітня без додаткового звернення особи. Перерахунок пенсії проводять тим особам, які на 1 березня року, в якому здійснюється перерахунок, набули право на проведення перерахунку, передбаченого абзацами першим-третім цієї частини, на найбільш вигідних умовах (тобто набули не менше 24 місяців страхового стажу після призначення (попереднього перерахунку) пенсії або минуло не менше ніж два роки після призначення (попереднього перерахунку) пенсії).

Терміни проведення перерахунку

Оскільки право на перерахунок пенсій визначає, зокрема, і страховий стаж, набутий у січні-лютому 2024 року, а дані про сплату єдиного соціального внеску за І квартал надходять у травні поточного року, відповідно перерахунок пенсій здійснюється у травні.

Відтак, підвищені розміри пенсій та доплату за квітень-травень працюючі пенсіонери, які набули право на перерахунок, отримають у червні 2024 року.

Результати перерахунку

У результаті проведеного перерахунку підвищення отримали 10,7 тисяч пенсіонерів Кіровоградщини. В середньому їхня пенсійна виплата збільшилась на 183,60 грн.

Увага! Перерахунку не підлягали...

Зазначаємо, що перерахунку не підлягали пенсії, призначені за вислугу років на умовах, передбачених Законом України “Про пенсійне забезпечення”, та які не досягли віку, встановленого статтею 26 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”.

 


Оприлюднено 31.05.2024р

У червні щочетверга на прямому зв’язку пенсійна служба області

Щочетвергаз 11.00 до 12.00 у головному управлінні за номером “гарячої” телефонної лінії (0522) 33-04-41 роз’яснення та консультації з питань, що належать до сфери діяльності Пенсійного фонду України, надають керівники структурних підрозділів.

Так, у червні додзвонювачів консультуватимуть:

06 червня 2024 року заступник начальника головного управління Олена РОМАНЧЕНКО;

13 червня 2024 року начальник відділу надання житлових субсидій управління пенсійного забезпечення, надання страхових виплат, соціальних послуг, житлових субсидій та пільг Валерія ГУРЖИНА;

20 червня 2024 року начальник управління обслуговування громадян Світлана РИНДІНА;

27 червня 2024 року ‒ начальник відділу з питань призначення та перерахунків пенсій військовослужбовців та деяких інших категорій громадян управління пенсійного забезпечення, надання страхових виплат, соціальних послуг, житлових субсидій та пільг Наталія БОДЮЛ .

Нагадуємо, що у головному управлінні Пенсійного фонду України в Кіровоградській області ЩОДНЯ діють “гарячі” телефонні лінії. Фахівці управління обслуговування громадян за номерами (0522) 33-04-41, 050-874-28-63, 097-988-98-68 оперативно нададуть вичерпну інформацію з питань пенсійного та соціального спрямування.


Оприлюднено 30.05.2024р

До уваги субсидіантів  внутрішньо переміщених осіб!

Зчервня 2024 року для субсидіантів з числа внутрішньо переміщених осіб відновлюється загальний порядок призначення та виплати житлових субсидій на період воєнного стану.

Законодавча база

Постановою Кабінету Міністрів України від 08 травня 2024 року№ 521 Уряд затвердив змінищодо припинення нарахування житлових субсидій та пільг для осіб, які отримували такі виплати за окремим механізмом, визначеним постановою Кабінету Міністрів України від 07 березня 2022 року № 215 “Про особливості нарахування та виплати грошових допомог, пільг та житлових субсидій на період дії воєнного стану”.

Що змінилося?

Відтак з 1 червня 2024 року особам, які були отримувачами житловоїсубсидії станом на початок повномасштабної агресії 24.02.2022 року; проживали (проживають) на тимчасово окупованих території чи в зоні активних бойових дій; з початку повномасштабної агресії не звертались до органів соцзахисту населення чи Пенсійного фонду України за перепризначенням житлової субсидії,необхідно:

або ОСОБИСТОзавітати до будь-якого сервісного центру Пенсійного фонду України (ЦНАПу; уповноважених посадових осіб виконавчих органів сільських, селищних, міських рад територіальних громад)з документами для встановлення права на подовження виплати

або ДИСТАНЦІЙНО надати необхідні документи: в електронній формі через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду Українимобільний застосунок “Пенсійний фонд”; Портал.Дія абодокументи для призначення житлової субсидіївідправити поштою на адресу органу Пенсійного фонду України.


Оприлюднено 28.05.2024р

До відома управителів та об’єднань співвласників багатоквартирних будинків, виконавців комунальних послуг!

 

ЗАПРОВАДЖЕНО НОВИЙ МЕХАНІЗМ ІНФОРМАЦІЙНОГО ОБМІНУ

З урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 14.11.2023 № 1201 “Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 1995 р. № 848 і від 13 червня 2023 р. № 601” (далі  Постанова № 1201) Пенсійним фондом України реалізовано технічну можливість збирання, обробки, передачі та зберігання інформації про осіб, які звертаються за призначенням житлової субсидії, через  електронні кабінети управителів, об’єднань, виконавців комунальних послуг на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України.

З цією метою електронний кабінет модернізовано шляхом доповнення  його функціональних можливостей в частиніручного введення або ж завантаження з файлу наявних,станом на 1 число звітного місяця, відомостей про споживачів (абонентів), на яких відкрито особові рахунки (прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності), реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності) та номер паспорта громадянина України (для осіб, які мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за його серією та номером), перелік житлово-комунальних послуг, умови їх надання, в тому числі про фактичне припинення їх надання, а також встановлену та / або змінену ціну і тарифи / внески на них, наявнузаборгованість з оплати житлово-комунальних послуг тощо (пункт 2 Постанови № 1201), та їх направлення щомісяця до 10 числа до Пенсійного фонду України на зберігання.

Водночас зауважуємо, що згідно з Постановою № 1201, якщо об’єднання, які є колективними споживачами (замовниками) усіх або частини житлово-комунальних послуг, та виконавці комунальних послуг не надали органам Пенсійного фонду України інформацію про співвласників багатоквартирного будинку / споживачів комунальних послуг, необхідну для призначення житлової субсидії, вони не мають права вимагати оплати послуг (внесків / платежів) за відповідний період нарахування виплати житлових субсидій від отримувачів таких виплат, щодо яких не надано інформацію.

Алгоритм формування та подання відомостей про споживачів житлово-комунальних послуг містить Інструкція по роботі в кабінеті надавача житлово-комунальних послуг, оприлюднена на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України, переглянути яку можна за посиланням: https://www.pfu.gov.ua/content/uploads/sites/6/2024/05/Instruktsiya.pdf

Тож рекомендуємо невідкладно розпочати освоєння нового механізму інформаційного обміну для  забезпечення реалізації громадянами права на  призначення та надання житлових субсидій.

Телефон відповідальної особи головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області: 0975745361.


Оприлюднено 27.05.2024р

Пільги для ветеранів війни

Громадяни, які з початку повномасштабного вторгнення проживали на тимчасово окупованих територіях або територіях активних бойових дій, де структурні підрозділи з питань соціального захисту населення не мали можливості здійснювати свої повноваження, пільги виплачувались централізовано, відповідно до постанови КМУ від 07 березня 2022 року № 215.

Звертаємо увагу, що урядом прийнято рішення про відновлення з червня 2024 року загального порядку призначення та виплати пільг для осіб, які отримували такі виплати за окремим механізмом. 

Прийняті зміни передбачають необхідність для пільговиків звернутись до органів Пенсійного фонду України з документами для встановлення права на подовження таких виплат.

Критерії для осіб, яким необхідно звернутись за подовженням виплат:

- були отримувачами пільг станом на початок повномасштабної агресії 24.02.2022 та

- проживали (проживають) на тимчасово окупованих  території чи в зоні активних бойових дій та

- з початку повномасштабної агресії не звертались до органів соцзахисту населення чи Пенсійного фонду України за перепризначенням пільг.

Якщо пільговик з поважних причин самостійно не може звернутись до територіального органу Пенсійного фонду України, посадової особи виконавчого органу або центру надання адміністративних послуг, то подати пакет документів на пільги може законний представник або дієздатний, повнолітній член сім’ї пільговика, на якого поширюються пільги.

 


Оприлюднено 24.05.2024р

До уваги субсидіантів та пільговиківінформуйте про зміни, щоб не втратити виплати!

Головне управління нагадує, що громадянин, якому призначено житлову субсидію, зобов’язаний протягом 30 календарних днів поінформувати орган Пенсійного фонду України про зміни соціального статусу членів домогосподарства; зміни у складі сім’ї члена домогосподарства; зміни переліку отримуваних житлово-комунальних послуг; перебування за кордоном сукупно понад 60 днів тощо.

Отримання паспорту вашою дитиною в 14-річному віці це теж важлива зміна у статусі члена вашого домогосподарстваІ таку інформацію обов’язково необхідно повідомляти фахівцям головного управління!

У разі неповідомлення про зміни...

За рішенням уповноваженого органу надання раніше призначеної житлової субсидії припиняється у разі, коли громадянин не повідомив уповноваженому органу про зміни, які необхідно внестидо Анкети застрахованих осіб, протягом 30 календарних днів з дня їх виникнення.

У разі не звернення до сервісного центру головного управління вирішуватиметься питання щодо припинення надання житлової субсидії.

Як вирішити ситуацію?

У разі відсутності у дитини такого паспорту необхідно в найкоротший термін звернутися до відповідних органів для його оформлення та в подальшому звернутись до найближчого сервісного центру головного управління для внесення змін в Анкету застрахованих осіб.

 

 


Оприлюднено 21.05.2024 

Безпеката профілактика основне правило для робіт у сільському господарстві

Кіровоградщина аграрно-індустріальний регіон, здавна відомий розвинутим сільськогосподарським виробництвом. Основним завданням заходів та засобів з охорони праці в сільському господарстві є створення для працівників здорових, безпечних умов праці, попередження та профілактика виникнення професійних захворювань, нещасних випадків та аварій, пов’язаних із виробничими процесами, адже сільськогосподарське виробництво  одна з найбільш травмонебезпечних галузей.

Які особливості організації виробничого процесу в аграрному секторі?

  • Сезонність робіт, що практично не дає можливості в окремі періоди року дотримуватися нормативної тривалості робочого дня, внаслідок чого травматизм досягає пікових значень щороку в одні й ті самі місяці.

  • Нерівномірна завантаженість працівників в агропромисловому виробництві протягом року.

Сільськогосподарська галузь має специфічні шкідливі виробничі чинники (вплив яких за певних умов може призвести до захворювання, зниження працездатності та (або) негативного впливу на здоров'я нащадків), травм, гострого отруєння чи іншого раптового погіршення стану здоров'я або до смерті).

Умови праці,польові роботи, в основному, виконуються на значній відстані від центральної виробничої бази і тракторної бригади. Через це понижується контроль за безпекою працюючих з боку адміністрації.

Підвищується особиста відповідальність механізаторів за безпеку проведення робіт. Наприклад, для рослинництва притаманні роботи, пов’язані з застосуванням пестицидів та мінеральних добрив; боротьба з бур’янами, шкідниками та хворобами рослин, опилювання, обприскування підживлення рослин та внесення мінеральних добрив. Більшість пестицидів та мінеральних добрив є токсичними для людського організму, потрапляючи в організм вони спричинюють гострі чи хронічні інтоксикації. Високий рівень небезпеки мають механізовані роботи, оскільки працюючі піддаються тривалому впливу підвищеного рівня  шуму, вібрації, підвищеної температури в кабіні тракторів, нервового перенапруження.

Закликаємо власників, керівників, головних спеціалістів, працівників служби охорони праці підприємств під час проведення весняно-польових та зернозбиральних робіт посилити профілактичну роботу для попередження виникнення випадків виробничого травматизму. Необхідно постійно відстежувати місця потенційних небезпек та здійснювати прогнозування можливих наслідків. Враховувати причини та обставини травматизму, джерела травмування у попередніх роках.

Профілактичні заходи, які забезпечать та унеможливлять виникнення випадків виробничого травматизму:

  • організація інструктування, навчання з охорони праці та професійного відбору;

  • забезпечення безпеки виробничого обладнання;

  • забезпечення належного контролю та нагляду за охороною праці;

  • організація проведення перевірок технічного стану техніки перед початком роботи та усунення усіх виявлених недоліків;

  • проведення передрейсових медичних оглядів водіїв та механізаторів;

  • організації режиму роботи та відпочинку працівників;

  • підвищення рівня трудової та виробничої дисципліни.

Для найбільш ефективного правового регулювання питань охорони праці в сільському господарстві поряд із загальними нормами існує ряд спеціальних норм, що відображають саме специфіку виробничих процесів за галузями сільськогосподарського виробництва та, відповідно, особливості охорони праці в них. Ці норми містяться в нормативних актах з охорони праці в галузі сільськогосподарської виробничої діяльності, правилах з охорони праці за видами виробничих процесів, інструкції за видами робіт чи за професіями, на підставі яких власником підприємства розробляються інструкції з охорони праці вже на конкретному сільськогосподарському підприємстві.


 

ДО ВІДОМА УПРАВИТЕЛІВ ТА ОБ’ЄДНАНЬ СПІВВЛАСНИКІВ БАГАТОКВАРТИРНИХ БУДИНКІВ, ВИКОНАВЦІВ КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ !

З огляду на те, що завершення періоду верифікації даних, необхідних для здійснення перерахунку житлових субсидій та пільг на наступний період, припадає на вихідні дні поточного тижня (18.05.2024 та 19.05.2024), фахівцями головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області буде продовжено надання консультаційних послуг стосовно опрацювання технологічних запитів, направлених через електронні кабінети управителів, об’єднань, виконавців комунальних послуг на офіційному веб-сайті Пенсійного фонду України, упродовж вихідних днів з 08:00 до 17:00.

Телефони для надання консультаційних послуг у вихідні дні:

+38 097 574 53 61

+38 066 035 54 66

+38 095 936 00 49

Сподіваємося на взаєморозуміння та усвідомлення важливості питання своєчасного надання громадянам регіону житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг. Уникнення соціальної напруги серед одержувачів фінансової підтримки з боку держави є дня нас спільною метою та першочерговим обов’язком.Фото без опису

Оприлюднено 16.05.2024р

ЧИ ВИПЛАЧУЮТЬ ЛІКАРНЯНИЙ ПРАЦІВНИКУ ПІД ЧАС ПРОСТОЮ ПІДПРИЄМСТВА?

Кожен працівник має право на отримання компенсації втраченого за час лікування заробітку  в умовах війни Пенсійний фонд України продовжує фінансувати допомогу по тимчасовій втраті працездатності в повному обсязі.

Однак у зв’язку із відсутністю необхідних для виконання роботи організаційних або технічних умов, особливо під час бойових дій, на підприємстві може бути запроваджено тривалий період простою. У такому випадку працівники не виконують свою роботу, а цей період оплачується у розрахунку не нижче від двох третин встановленого окладу.

Виплати надаються, якщо...

...працівник під час простою зобов’язаний дотримуватись трудового розпорядку або у нього настало право на відпустку по вагітності та пологах, допомога по тимчасовій непрацездатності надається за всі дні непрацездатності, за які працівник втрачає оплату.

В інших випадках...

...якщо під час тривалого простою працівник не підпорядковується правилам внутрішнього трудового розпорядку  підстави для оплати лікарняного як за рахунок коштів роботодавця, так і за рахунок коштів Пенсійного фонду України відсутні.

Рішення про відмову в призначенні матеріального забезпечення працівнику під час простою приймає страхувальник або уповноважені ним особи.

Отже, якщо на підприємстві оголошено простій не з вини працівника, то за такими працівниками зберігається заробітна плата у розрахунку не нижче від двох третин встановленого окладу. Якщо працівник захворів під час простою, то листок непрацездатності не оплачується. За цей період йому зберігається оплата простою.

 


Оприлюднено 14.05.2024р

Нова опція на вебпорталі ПФУ  заміна страхувальника в е-лікарняному

 

Відтепер на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України доступна нова функція  заміна страхувальника в Електронному реєстрі листків непрацездатності. В яких випадках ця можливість стане у пригоді та як нею скористатись?

Роботодавець, що авторизувався на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України, має можливість сформувати та подати запит щодо зміни страхувальника у сформованих електронних листках непрацездатності. Інформація про трудові відносини працівника з тим чи іншим страхувальником ґрунтується на даних Реєстру застрахованих осіб, які надходять з джерел, передбачених статтею 18 Закону України “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування”, зокрема, від Державної податкової служби України.

Які причини замінити страхувальника?

Такі випадки виникають, коли застрахована особа змінює місце роботи, а листок непрацездатності формується на попереднє місце роботи, тому що страхувальниками не подається своєчасна довідкова звітність.

Якщо на дату формування листка непрацездатності роботодавець не подав повідомлення про прийняття на роботу працівника, допущені помилки у звітності, як наслідок, листок непрацездатності не потрапив до електронного кабінету страхувальника. Після подання відповідних звітів або повідомлення про прийняття на роботу страхувальник може направити до Пенсійного фонду України запит щодо зміни страхувальника до вже сформованого листка тимчасової непрацездатності.

Як скористатись даною опцією?

Для створення відповідного запиту в пункті меню “Листки непрацездатності” у кабінеті страхувальника додано кнопку “Запит на заміну страхувальника в листку тимчасової непрацездатності після подання ПППР/звіту”, з використанням якої користувачу надається наступне інформаційне повідомлення: “Запит подається страхувальником для нових працівниківдля якихе-лікарняний створено на попередньому місці роботи, в зв’язку з відсутністю інформації щодо нових трудових відносин. Запит направляється після подання Повідомлення про прийняття працівника на роботу (укладення гіг-контракту) / Звіту з ЄСВ, який підтверджує наявність нових трудових відносин на момент настання страхового випадку”.

Для створення запиту в екранній його формі слід заповнити дані: регіон (вибрати з випадаючого списку); телефон страхувальника; код ЄДРПОУ страхувальника, на який створено листок непрацездатності та який необхідно змінити; номер е-лікарняногов якому необхідно замінити страхувальника; РНОКПП (не обов’язкове для заповнення).

Автоматично заповнюється системою: номер запиту; дата формування запиту; код ЄДРПОУ (РНОКПП) страхувальника; найменування страхувальника / ПІБ.

За потреби під час створення запиту також можна додати скан-копії документів. Після внесення всіх необхідних даних та відправки запиту до Пенсійного фонду України він змінює статус на “Надіслано” та потрапляє на опрацювання. Якщо ж у процесі опрацювання запиту в системі будуть наявні листки непрацездатності, які відповідатимуть умовам для такої заміни, буде прийнято рішення про заміну страхувальника. Після цього роботодавець зможе переглянути ці електронні листки тимчасової непрацездатності в Особистому кабінетіу пункті меню “Листки непрацездатності” за параметром пошуку “Змінено страхувальника в електронному листку тимчасової непрацездатності за запитом”. У подальшому, при формуванні заяви-розрахунку, страхувальник матиме змогу включити даний листок непрацездатності для отримання страхової виплати.

 


Оприлюднено 07.05.2024р

ПРИЗНАЧЕННЯ ЖИТЛОВОЇ СУБСИДІЇ НА НЕОПАЛЮВАЛЬНИЙ ПЕРІОД ‒ КОМУ ВАРТО ЗВЕРНУТИСЬ?

 

Головне управління нагадує,що 15 квітня завершився опалювальний період отримання житлової субсидії. З 01 травня 2024 року для більшості отримувачів житлова субсидія на неопалювальний період буде призначена автоматично. Звертатись до органів Пенсійного фонду України не потрібно, якщо не змінились дані про майновий стан, склад домогосподарства та місце проживання. Та поряд з цим є певні категорії субсидіантів, яким варто звернутись за призначення житлової субсидії на неопалювальний період. Прийом документів розпочато.

Кому необхідно звернутись до органів Пенсійного фонду України?

  • У складі домогосподарства є внутрішньо переміщені особи, які отримують житлову субсидію за місцем свого тимчасового перебування.

  • У складі домогосподарства є особи, які орендують житлові приміщення для проживання та сплачують житлово-комунальні послуги.

  • Кількість осібякі фактично проживають у домогосподарстві менша (більша), ніж кількість зареєстрованих осіб за цією адресою.

  • До складу домогосподарства належатьособи, доходи яких менші за розмір мінімальної заробітної плати та / або які не сплачують ЄСВ.

  • Особа звертається за призначенням житлової субсидії на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива.

Крім того, на підставі звернення надається житлова субсидія на неопалювальний період для тих осіб, яким було призначено житлову субсидію на опалювальний період у розмірі 0,00 грн.

Які документи потрібно надати?

До заяви про призначення (перерахунок) субсидії надається декларація про доходи й витрати осіб, які звернулися за призначенням допомоги та за потреби  копії офіційних документів, що засвідчують особливі обставини (довідка ВПО, договір оренди житла тощо).

Важливо!

Можна самостійно обрати спосіб подання заяви на призначення житлової субсидії:

особисто  до сервісних центрів Пенсійного фонду України, до уповноважених посадових осіб виконавчих органів сільських, селищних, міських рад відповідних територіальних громад, до ЦНАПів;

дистанційно  через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України, мобільний застосунок “Пенсійний фонд”, портал Дія або поштою на адресу головного управління.

 

 


Оприлюднено 03.05.2024р

ВИПЛАТА ПЕНСІЇ ДЛЯ ВПО

ПІСЛЯ 31 БЕРЕЗНЯ 2024 РОКУ ПРОДОВЖУЄТЬСЯ, ЯКЩО...

 

Для довідки

Постанова Кабінету Міністрів України від 05.11.2014 № 637 “Про здійснення соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам” (зі змінами, внесеними згідно з постановою Кабінету Міністрів України № 837 від 08.08.2023), передбачає, що особи, які взяті на облік як внутрішньо переміщені особи (далі ‒ ВПО) до 24.02.2022 та які одержують пенсію через поточний рахунок в АТ “Ощадбанк”, мали пройти фізичну ідентифікацію для подальшого нарахування пенсійної виплати у квітні. Особам, які з тих чи інших причин не встигли пройти фізичну ідентифікацію, виплата пенсії призупинена.

Як поновити виплату пенсії?

“Виплата пенсій після 31 березня продовжується у разі проходження фізичної ідентифікації та здійснюється незалежно від виду пенсії та способу фізичної ідентифікації”, ‒ запевнила очільниця головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області Наталія Сімонян.

Для поновлення виплати пенсії ви можете обрати один із способів проходження фізичної ідентифікації, який максимально зручний та доступний для вас, зокрема:

  • особисто звернутись до територіальних органів Пенсійного фонду України або до установ АТ “Ощадбанк”;

  • дистанційно ‒ авторизуватись в особистому електронному кабінеті на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України за допомогою віддаленого кваліфікованого електронного підпису “Дія.Підпис” (“Дія ID”), створеного за допомогою мобільного додатка Єдиного державного вебпорталу електронних послугабо за допомогою відеоконференцзв’язку, проведеного територіальними органами ПФУ;

Важливо! Якщо особа тимчасово проживає за межами України, необхідно звернутись до закордонної дипломатичної установи України, яка засвідчить, що особа жива та видасть документ в установленому порядку.

Одним із способів ідентифікації також є одержання Пенсійним фондом України інформації про зміну місця проживання ВПО протягом останніх шести місяців шляхом інформаційного обміну між ПФУ та ДП “Інформаційно-обчислювальний центр Міністерства соціальної політики”.

Варто зазначити!

Після проходження ідентифікації пенсія буде виплачена за всі місяці, за які особа не отримувала її у зв’язку з непроходженням ідентифікації.


Оприлюднено 29.04.2024р

У травні щочетверга на прямому зв’язку пенсійна служба області

Щочетверга з 11.00 до 12.00 у головному управлінні за номером “гарячої” телефонної лінії (0522) 33-04-41 роз’яснення та консультації з питань, що належать до сфери діяльності Пенсійного фонду України, надають керівники структурних підрозділів.
Так, у травні додзвонювачів консультуватимуть:
02 травня 2024 року ‒ заступник начальника управління – начальник відділу методології та організації роботи з обслуговування громадян управління обслуговування громадян Лариса ПРОХОРЕНКО;
09 травня 2024 року ‒ начальник відділу організації правової роботи юридичного управління Роман ЛИСЕНКО;
16 травня 2024 року ‒  заступник начальника управління – начальник відділу методології та звітності управління з питань виплат Наталя БУТКОВСЬКА;
23 травня 2024 року ‒ начальник відділу перевірки правильності розрахунку розміру страхових виплат у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності управління пенсійного забезпечення, надання страхових виплат, соціальних послуг, житлових субсидій та пільг Ірина ПЕРЕСУНЬКО;
30 травня 2024 року ‒ заступник начальника головного управління Інна МАКСИМЕНКО.

Нагадуємо, що у головному управлінні Пенсійного фонду України в Кіровоградській області ЩОДНЯ діють “гарячі” телефонні лінії. Фахівці управління обслуговування громадян за номерами (0522) 33-04-41, 050-874-28-63, 097-988-98-68 оперативно нададуть вичерпну інформацію з питань пенсійного та соціального спрямування.