ПОВІДОМЛЕННЯ про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля
Додаток 2
до Порядку передачі
документації для надання висновку з оцінки впливу на
довкілля та фінансування оцінки впливу на довкілля
Дата: (дата офіційного опублікування в Єдиному реєстрі з оцінки впливу
на довкілля (автоматично генерується програмними
засобами ведення Єдиного реєстру з оцінки впливу на довкілля
не зазначається суб’єктом господарювання)
Реєстраційний номер 9315
(реєстраційний номер справи про оцінку впливу на довкілля планованої діяльності
(автоматично генерується програмними засобами ведення Єдиного реєстру
з оцінки впливу на довкілля, для паперової версії зазначається
суб’єктом господарювання)
ПОВІДОМЛЕННЯ про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля ФІЛІЯ "УМАНСЬКЕ ЛІСОВЕ ГОСПОДАРСТВО" ДЕРЖАВНОГО СПЕЦІАЛІЗОВАНОГО ГОСПОДАРСЬКОГО ПІДПРИЄМСТВА "ЛІСИ УКРАЇНИ"
44947945 (повне найменування юридичної особи, код згідно з ЄДРПОУ або прізвище, ім’я та по батькові фізичної особи - підприємця, ідентифікаційний код або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті) інформує про намір провадити плановану діяльність та оцінку її впливу на довкілля. 1. Інформація про суб’єкта господарювання. Україна, 20300, Черкаська обл., Уманський р-н, місто Умань, вул.Білогрудівська, будинок 6 380970004267 (місцезнаходження юридичної особи або місце провадження діяльності фізичної особи - підприємця (поштовий індекс, адреса), контактний номер телефону) 2. Планована діяльність, її характеристика, технічні альтернативи. Планована діяльність, її характеристика. Спеціальне використання лісових ресурсів у порядку проведення рубок головного користування, рубок формування та оздоровлення лісів на території Філії “УМАНСЬКЕ ЛІСОВЕ ГОСПОДАРСТВО” ДЕРЖАВНОГО CПЕЦІАЛІЗОВАНОГО ГОСПОДАРСЬКОГО ПІДПРИЄМСТВА “ЛІСИ УКРАЇНИ”. Заготівля деревини здійснюється в межах розрахункової лісосіки фонду рубок головного користування, рубок формування та оздоровлення лісів - на підставі спеціального дозволу (лісорубного квитка). Технічна альтернатива 1. Розробка лісосік здійснюється механізованим способом, з застосуванням бензомоторних пил та колісних тракторів з трелювальними пристроями - безчокерне трелювання лісу Технічна альтернатива 2. Розробка лісосік здійснюється механізованим способом, з застосуванням бензомоторних пил та гусеничних тракторів - чокерне трелювання лісу 3. Місце провадження планованої діяльності, територіальні альтернативи. Черкаська обл. Уманський р-н Черкаська обл. Звенигородський р-н 3.1 Територіальні громади, які можуть зазнати впливу планованої діяльності. Жашківська ОТГ, Черкаської області Баштечківська ОТГ, Черкаської області Буцька ОТГ, Черкаської області Іваньківська ОТГ, Черкаської області Маньківська ОТГ, Черкаської області Монастирищенська ОТГ, Черкаської області Тальнівська ОТГ, Черкаської області Дмитрушківська ОТГ, Черкаської області Паланська ОТГ, Черкаської області Ладижинська ОТГ, Черкаської області Бабанська ОТГ, Черкаської області Уманська ОТГ, Черкаської області Христинівська ОТГ, Черкаської області Дашівська селищна територіальна громада, Вінницької області Теплицька селищна територіальна громада, Вінницької області Джулинська сільська територіальна громада, Вінницької області Гайворонська міська громада, Кіровоградської області Благовіщенська міська громада, Кіровоградської області Водяницька сільська об'єднана територіальна громада ,Черкаської області Катеринопільська селищна територіальна громада, Черкаської області Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 1. Черкаська обл. Уманський р-н . Черкаська область Уманський район, Черкаська область Звенигородський район. Спеціальне використання лісових ресурсів у порядку проведення рубок головного користування, рубок формування та оздоровлення лісів на території Філії “УМАНСЬКЕ ЛІСОВЕ ГОСПОДАРСТВО” ДЕРЖАВНОГО CПЕЦІАЛІЗОВАНОГО ГОСПОДАРСЬКОГО ПІДПРИЄМСТВА “ЛІСИ УКРАЇНИ”. Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 2. Черкаська обл. Уманський р-н . Територіальна альтернатива планованої діяльності не розглядається через те що спеціальне використання лісових ресурсів, передбачене планованою діяльністю, відноситься до конкретних лісових ділянок на території лісового фонду Філії “УМАНСЬКЕ ЛІСОВЕ ГОСПОДАРСТВО” ДЕРЖАВНОГО CПЕЦІАЛІЗОВАНОГО ГОСПОДАРСЬКОГО ПІДПРИЄМСТВА “ЛІСИ УКРАЇНИ”. 4. Соціально-економічний вплив планованої діяльності. Вплив на соціальне середовище носить позитивний аспект. Найбільш важливим із соціальноекономічних факторів є можливість поповнення місцевого бюджету і поліпшення загальної соціально-економічної ситуації в районі, забезпеченні сировиною галузі будівництва, зайнятості місцевого населення та працівників. 5. Загальні технічні характеристики, у тому числі параметри планованої діяльності (потужність, довжина, площа, обсяг виробництва тощо). Площа лісів Філії “УМАНСЬКЕ ЛІСОВЕ ГОСПОДАРСТВО” ДЕРЖАВНОГО CПЕЦІАЛІЗОВАНОГО ГОСПОДАРСЬКОГО ПІДПРИЄМСТВА “ЛІСИ УКРАЇНИ”. складає 30403,0699 га Розрахункова лісосіка рубок головного користування складає 39,97 тис. м³ ліквідного запасу на площі 139,5 га щорічно. Планується проведення рубок головного користування: по твердолистяному господарству на площі 134,5 га із ліквідним запасом 38,87 тис. м³; по м’яколистяному господарству на площі 5,0 га із ліквідним запасом 1,10 тис. м³. З них: в рекреаційно-оздоровчих лісах 7,12 тис. м3 на загальній площі 21,9 га; в захисних лісах 10,87 тис. м3 на загальній площі 44,4 га; в експлуатаційних лісах 21,98 тис. м3 на загальній площі 73,2 г а . Для покращання санітарного стану лісового фонду лісовпорядкуванням запроєктовано проведення рубок формування та оздоровлення лісів. Рубки формування і оздоровлення лісів: - санітарні рубки (суцільні): у захисних лісах (ліси уздовж смуг відведення залізниць) на площі 4,0 га із запасом ліквідної деревини 1,06 тис.м3; -санітарні рубки (суцільні): у експлуатаційних лісах на площі 12,9 га із запасом ліквідної деревини 3,18 тис.м3. 6. Екологічні та інші обмеження планованої діяльності за альтернативами: щодо технічної альтернативи 1. -проводити роботи способами, що не спричиняють ерозії ґрунту, негативного впливу на стан водойм та інших природних об'єктів; -дотримуватися правил протипожежної безпеки в місцях проведення робіт, дотримуватись вимог «Правил пожежної безпеки в лісах України» затверджені наказом ДКЛГУ від 27.12.2004 № 278; -забезпечувати збереження підросту і не призначених для рубки дерев; -дотримуватися правил і норм використання лісових ресурсів; -забезпечувати охорону типових та унікальних природних комплексів і об'єктів, рідкісних і таких, що перебувають під загрозою зникнення, видів тваринного і рослинного світу, рослинних угруповань, сприяти формуванню екологічної мережі відповідно до природоохоронного законодавства; -вести роботи способами, які забезпечують збереження оздоровчих і захисних властивостей лісів, а також створюють сприятливі умови для охорони, захисту і відтворення типових та унікальних природних комплексів і об'єктів, рідкісних і таких, що перебувають під загрозою зникнення, видів тваринного і рослинного світу, сприяти формуванню екологічної мережі; -під час розробки лісосік (лісозаготівля) враховувати вимоги «Правил рубок головного користування», щодо розміщення лісосік, дотримання термінів примикання, допустимих площ хвойних та листяних порід, подальше заліснення лісосік, видачі спеціального дозволу - лісорубного квитка. - дотримуватися вимог «Санітарні правила в лісах України», затверджених Постановою КМУ від 26.10.2016 року №756. -забезпечувати управління відходами відповідно до вимог чинного законодавства; -забезпечувати дотримання режиму водоохоронних зон та прибережних захисних смуг поверхневих водних об'єктів відповідно до вимог чинного законодавства. щодо технічної альтернативи 2. -аналогічні обмеження, що й за технічною альтернативою 1. щодо територіальної альтернативи 1. -територіальні обмеження, визначені межами відведених лісосік; -забезпечення дотримання режиму водоохоронних зон та прибережних захисних смуг поверхневих водних об'єктів відповідно до вимог чинного законодавства; -забезпечення вимог «Правил рубок головного користування», «Санітарні правила в лісах України», щодо розміщення лісосік, дотримання термінів примикання, допустимих площ хвойних та листяних порід, подальше заліснення лісосік, видачі спеціального дозволу - лісорубного квитка. щодо територіальної альтернативи 2. -не розглядається, дивись п.3 7. Необхідна еколого-інженерна підготовка і захист території за альтернативами: щодо технічної альтернативи 1. -відповідно до технологічної карти розробки лісосік щодо технічної альтернативи 2. -відповідно до технологічної карти розробки лісосік щодо територіальної альтернативи 1. -відповідно до технологічної карти розробки лісосік щодо територіальної альтернативи 2. -не розглядається, дивись п.3 8. Сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля: щодо технічної альтернативи 1. - клімат та мікроклімат. Вплив не передбачається; -атмосферне повітря. Джерела впливу: бензопили, транспорт. Можливий вплив: забруднення атмосферного повітря при роботі ДВЗ бензопил та транспорту, шумовий вплив при лісозаготівлі та вивезенні лісопродукції; -водне середовище. Вплив не передбачається; -рослинний та тваринний світ. Джерела впливу: бензопили, транспорт. Можливий вплив: на рослинний та тваринний світ через видалення лісонасаджень. Вплив на просторове, видове, популяційне та ценотичне різноманіття рослинного світу. Зменшення кормової бази птахів та тварин, зменшення території для мешкання тварин та гніздівлі птахів. Джерела підвищеного шуму під час проведення лісозаготівельних робіт можуть спричинити вплив (фактор тривоги) на середовище перебування, умови розмноження і шляхи міграції тварин; -геологічне середовище. Вплив не передбачається; -ґрунти та земельні ресурси. Джерела впливу: транспорт. Можливий вплив: механічні порушення поверхневого шару грунту при транспортуванні деревини, пошкодження верхнього шару ґрунту під час трелювання та вивезення деревини; -навколишнє соціальне середовище. Негативний вплив не очікується; - навколишнє техногенне середовище. Вплив не очікується; -архітектурна, археологічна та культурна спадщина. Вплив не очікується; -управління відходами. Управління відходами що утворюються (видалення/ відновлення) буде здійснюватися у відповідності з вимогами чинного законодавства. Вплив нормативний, опосередкований (на підприємствах яким передаються відходи при видаленні/відновленні відходів). щодо технічної альтернативи 2. Для технічної альтернативи 2, сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля співпадають з технічною альтернативою 1, за виключенням підвищеного впливу на ґрунти. щодо територіальної альтернативи 1. -сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля співпадають з технічною альтернативою 1. щодо територіальної альтернативи 2. -не розглядається, дивись п.3 9. Належність планованої діяльності до першої чи другої категорії видів діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля (зазначити відповідний пункт і частину статті 3 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”). Перша категорія 21 Суцільні та поступові рубки Усі суцільні та поступові рубки головного користування та суцільні санітарні рубки на площі понад 1 гектар; усі суцільні санітарні рубки на територіях та об’єктах природно-заповідного фонду;" 10. Наявність підстав для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля (в тому числі наявність значного негативного транскордонного впливу на довкілля та перелік держав, довкілля яких може зазнати значного негативного транскордонного впливу (зачеплених держав). Підстав немає 11. Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Планований обсяг Досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з ОВД, буде виконаний у відповідності до п.2 ст.6 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”. 12. Процедура оцінки впливу на довкілля та можливості для участі в ній громадськості. Планована суб’єктом господарювання діяльність може мати значний вплив на довкілля і, отже, підлягає оцінці впливу на довкілля відповідно до Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”. Оцінка впливу на довкілля - це процедура, що передбачає: підготовку суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля; проведення громадського обговорення планованої діяльності; аналіз уповноваженим органом звіту з оцінки впливу на довкілля, будь-якої додаткової інформації, яку надає суб’єкт господарювання, а також інформації, отриманої від громадськості під час громадського обговорення, під час здійснення процедури оцінки транскордонного впливу, іншої інформації; надання уповноваженим органом мотивованого висновку з оцінки впливу на довкілля, що враховує результати аналізу, передбаченого абзацом п’ятим цього пункту; врахування висновку з оцінки впливу на довкілля у рішенні про провадження планованої діяльності, зазначеного у пункті 14 цього повідомлення. У висновку з оцінки впливу на довкілля уповноважений орган, виходячи з оцінки впливу на довкілля планованої діяльності, визначає допустимість чи обґрунтовує недопустимість провадження планованої діяльності та визначає екологічні умови її провадження. Забороняється розпочинати провадження планованої діяльності без оцінки впливу на довкілля та отримання рішення про провадження планованої діяльності. Процедура оцінки впливу на довкілля передбачає право і можливості громадськості для участі у такій процедурі, зокрема на стадії обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, а також на стадії розгляду уповноваженим органом поданого суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля. На стадії громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля протягом щонайменше 25 робочих днів громадськості надається можливість надавати будь-які зауваження і пропозиції до звіту з оцінки впливу на довкілля та планованої діяльності, а також взяти участь у громадських слуханнях. Детальніше про процедуру громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля буде повідомлено в оголошенні про початок громадського обговорення. У період воєнного стану в Україні громадські слухання проводяться у режимі відеоконференції, про що зазначається в оголошенні про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля та у звіті про громадське обговорення. 13. Громадське обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Протягом 12 робочих днів з дня оприлюднення цього повідомлення на офіційному веб-сайті уповноваженого органу громадськість має право надати уповноваженому органу, зазначеному у пункті 15 цього повідомлення, зауваження і пропозиції до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Надаючи такі зауваженні і пропозиції, вкажіть реєстраційний номер справи про оцінку впливу на довкілля планованої діяльності в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля (зазначений на першій сторінці цього повідомлення). Це значно спростить процес реєстрації та розгляду Ваших зауважень і пропозицій. У разі отримання таких зауважень і пропозицій громадськості вони будуть розміщені в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля та передані суб’єкту господарювання (протягом трьох робочих днів з дня їх отримання). Особи, що надають зауваження і пропозиції, своїм підписом засвідчують свою згоду на обробку їх персональних даних. Суб’єкт господарювання під час підготовки звіту з оцінки впливу на довкілля зобов’язаний врахувати повністю, врахувати частково або обґрунтовано відхилити зауваження і пропозиції громадськості, надані у процесі громадського обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Детальна інформація про це включається до звіту з оцінки впливу на довкілля. 14. Рішення про провадження планованої діяльності. Відповідно до законодавства рішенням про провадження даної планованої діяльності буде - висновок з оцінки впливу на довкілля, (вид рішення відповідно до частини першої статті 11 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”) що видається Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України, відповідно до вимог Закону України «Про оцінку впливу на довкілля»; (орган, до повноважень якого належить прийняття такого рішення) -спеціальний дозвіл на спеціальне використання лісових ресурсів (лісорубний квиток) (вид рішення відповідно до частини першої статті 11 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”) що видається Центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового господарства, його територіальним органом, власником лісів або постійним лісокористувачем, відповідно до вимог Лісового кодексу України (орган, до повноважень якого належить прийняття такого рішення) 15. Усі зауваження і пропозиції громадськості до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, необхідно надсилати до Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України , вул. Митрополита Василя Липківського, буд. 35, м. Київ, 03035, OVD@mepr.gov.ua, +38 (044) 206-31-40, +38 (044) 206-31-50, Грицак Олена Анатоліївна (найменування уповноваженого органу, поштова адреса, електронна адреса, номер телефону та контактна особа) {Додаток 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 824 від 14.09.2020