Благовіщенська міська територіальна громада

Голованівського району Кіровоградської області

Що потрібно знати про соціальні послуги

Дата: 26.03.2025 08:53
Кількість переглядів: 27

Фото без описуХто має право на отримання соціальних послуг?

Отримувачі соціальних послуг – особи/сім’ї, які належать до вразливих груп населення та/або перебувають у складних життєвих обставинах, яким надаються соціальні послуги.

Вразливі групи населення – особи/сім’ї, які мають найвищий ризик потрапляння у складні життєві обставини через вплив несприятливих зовнішніх та/або внутрішніх чинників.

Складні життєві обставини – це обставини, що негативно впливають на життя, стан здоров’я та розвиток особи, функціонування сім’ї, які особа/сім’я не може подолати самостійно.

Які основні цілі надання соціальних послуг?

Соціальні послуги надаються для досягнення таких цілей:

  • профілактика складних життєвих обставин;
  • подолання складних життєвих обставин;
  • мінімізація негативних наслідків складних життєвих обставин.

Хто і у яких випадках може звернутися за соціальними послугами?

За соціальними послугами можуть звернутися:

  • сім’ї з дітьми, які перебувають у складних життєвих обставинах і не в змозі подолати їх самостійно;
  • сім’ї, де є проблема сирітства (сім’ї опікунів/піклувальників);
  • сім’ї, у яких існує ризик передачі дитини до закладів для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування (ризик вилучення дитини із сім’ї);
  • жінки, які мають намір відмовитися від новонародженої дитини;
  • сім’ї, в яких діти знаходяться в інтернатних закладах (крім дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування та дітей, які виховуються в спеціальних та санаторних інтернат них закладах);
  • неповні сім’ї (мати-одиночка, один батько виховує дитину, неповнолітні матері);
  • сім’ї, де є конфлікти між членами сім’ї (негативні взаємовідносини між членами сім’ї, проблеми виховання дітей, бездоглядність дітей тощо);
  • сім’ї, в яких діти скоїли правопорушення ті діти, які стоять на внутрішньо шкільному обліку;
  • сім’ї, де є проблема безробіття одного з членів сім’ї, якщо він зареєстрований в державній службі зайнятості, як такий, що потребує працевлаштування;
  • сім’ї, в яких є загроза або виявленні факти насилля над одним із членів сім’ї або жорстокого поводження над дітьми;
  • сім’ї, де один із членів сім’ї перебуває в місцях позбавлення волі або повернувся з них;
  • сім’ї, де існує проблема зі здоров’ям (алкогольна, наркотична залежність, тубінфікування, ВІЛ-інфекція, інвалідність);
  • особи та сім’ї з дітьми, які потребують соціальних виплат, пільг.

 Як отримати соціальні послуги?

Особа, яка потребує соціальних послуг, подає управлінню соціального захисту населення за своїм задекларованим/зареєстрованим місцем проживання (перебування) заяву про надання соціальних послуг у письмовій або електронній формі, що складається за формою, затвердженою Мінсоцполітики (під час дії на території України або адміністративно-територіальної одиниці надзвичайного або воєнного стану заява може бути подана за місцем звернення особи/сім’ї незалежно від її задекларованого/ зареєстрованого місця проживання (перебування)), разом з документами, зазначеними в пункті 28 Порядку організації надання соціальних послуг, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2020 № 587 «Про організацію надання соціальних послуг».

Управління соціального захисту населення аналізує отримані документи, уточнює необхідну інформацію, в тому числі шляхом перевірки даних щодо отримувачів державної допомоги, пільг тощо, наявних в інформаційних системах, та не пізніше ніж протягом наступного робочого дня визначає надавача або залучає соціального менеджера/фахівця із соціальної роботи для оцінювання потреб особи/сім’ї у соціальних послугах.

Оцінювання потреб особи/сім’ї у соціальних послугах проводиться фахівцем із соціальної роботи протягом п’яти робочих днів з дати отримання заяви, звернення, повідомлення про надання соціальних послуг.

За результатами оцінювання потреб особи/сім’ї у соціальних послугах складається відповідний акт за формою, затвердженою Мінсоцполітики, з пропозиціями щодо переліку соціальних послуг, яких потребує особа/сім’я, та подається управлінню соціального захисту населення для подальшого прийняття рішення про надання соціальних послуг.

Після отримання інформації за результатами запиту чи шляхом доступу до даних державних електронних інформаційних ресурсів управління соціального захисту населення протягом десяти робочих днів з дня одержання заяви відповідно до отриманих документів (даних) та з урахуванням результатів оцінювання потреб особи/ сім’ї у соціальних послугах приймає рішення про надання чи відмову в наданні соціальних послуг за рахунок бюджетних коштів, що видається за формою, затвердженою Мінсоцполітики.

Які документи необхідно надати для отримання соціальних послуг?

Для отримання будь-якої соціальної послуги подається заява про надання соціальних послуг (далі – заява) за формою, встановленою Мінсоцполітики України.

Якщо особа за станом здоров’я не спроможна самостійно прийняти рішення про необхідність надання їй соціальних послуг, законний представник такої особи зобов’язаний подати заяву, уповноважена особа органу опіки та піклування – повідомлення з рішенням органу опіки та піклування про надання соціальних послуг.

Під час подання заяви, повідомлення пред’являються:

  • паспорт громадянина України, посвідчення про взяття на облік бездомної особи за формою, затвердженою Міністерства соціальної політики від 09.09.2011р. №348 «Про затвердження форми посвідчення про взяття на облік»;
  • довідка про звернення за захистом в Україні/посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту/посвідчення біженця/ паспортний документ іноземця та посвідка на тимчасове проживання або посвідка на постійне проживання (для іноземців та осіб без громадянства);
  • довідка про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків (крім осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, повідомили про це відповідний контролюючий орган та мають відмітку в паспорті).

До заяви, повідомлення додаються інші  документи або копії (якщо викладені у них відомості відсутні в державних електронних інформаційних ресурсах).

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь