Благовіщенська міська територіальна громада

Голованівського району Кіровоградської області

Інформація для населення

Дата: 12.08.2024 09:59
Кількість переглядів: 84

Оприлюднено  10.07.2024р

Термомодернізація житла як спосіб заощадити на тарифах

ростання вартості енергоносіїв — неминуча реальність. Вона включає підвищення плати за опалення, гаряче водопостачання, електропостачання й інші послуги, які ми отримуємо як мешканці багатоквартирних будинків.

Нині тарифи на тепло та природний газ значно нижчі за собівартість і датуються державою. За різними оцінками така різниця досягає близько 30%. Отже, рано чи пізно тарифи зростуть спочатку до економічно обґрунтованого рівня, а після цього коливатимуться залежно від поточних цін на енергоносії.

Для фахівців і тих, хто цікавиться темою економії енергії в житлово-комунальному секторі, не секрет, що знизити оплату за опалення при підвищенні тарифів можна, якщо вживати заходи щодо зниження енергоспоживання будівлі, тобто здійснюючи так звану термомодернізацію будівлі.

Європейський досвід свідчит: якщо здійснювати термомодернізацію, то при підвищенні тарифу на 50% плата на опалення не зростає, а навіть зменшується на 10–15%.

 

 

То що ж таке ця рятівна «термомодернізація будівлі», як її здійснити, із чого розпочинати?

Термомодернізація (іноді трапляється термін «тепломодернізація») — це комплекс заходів з утеплення будівлі та модернізації інженерних систем із метою приведення у відповідність до сучасних вимог з енергоефективності.

Розпочинати процес термомодернізації треба з енергетичного аудиту, у результаті якого може бути визначений комплекс заходів щодо підвищення енергоефективності, етапи та послідовність їх здійснення, окупність.

Приведення наявної будівлі лише до мінімальних сучасних вимог з утеплення та вимог до інженерних систем дозволяє заощадити 50–60% на опаленні й гарячому водопостачанні. Підвищенню теплоізоляції будівлі сприяє утеплення зовнішніх стін, горищних перекриттів, перекриттів над підвалом, а також заміна застарілих вікон і дверей на енергоефективні. Модернізація інженерних систем включає вдосконалення систем електропостачання, теплопостачання та гарячого водопостачання.

Наразі стисло розглянемо заходи із термомодернізації, які успішно впроваджуються нині й дають економічний ефект, та розберімося із необхідними діями, які поки що з різних причин не реалізуються, однак ефект від їх застосування дозволяє значно знизити суми рахунків за тепло.

Уже не потрібно доводити, що будівля, яку щойно утеплено, не дає економії споживаної теплової енергії. Відповідно, утеплення будівлі без регулювання системи опалення не має жодного сенсу. Проте й регулювання системи опалення може бути виконано по-різному, а отже, із різним ефектом.

Етапи проведення термомодернізації

Модернізація системи опалення складається із таких етапів:

  1. Модернізація теплового пункту, яка дозволить знижувати чи підвищувати температуру теплоносія в системі опалення всього будинку залежно від погодних умов.
  2. Балансування системи опалення, яка дозволяє вирішити проблему нерівномірного розподілу тепла в стояках (у будинку стояки, розташовані ближче до джерела тепла, перегріваються, а ті, що далі, — недогріваються).
  3. Установка радіаторних терморегуляторів, яка дозволить у кожній квартирі й кожній кімнаті створити свій мікроклімат (наприклад, у спальні підтримувати постійну температуру +21ºС, а в дитячій — +24ºС).

Кожен захід дає свій ефект зниження споживання тепла, як показано на рис. 1.

Якщо розглянути бюджет повної термомодернізації багатоквартирного будинку, то вартість заходів розподіляється приблизно таким чином:

  • 12% — заміна вікон;
  • 12% — модернізація теплового пункту та балансування стояків;
  • 12% — установка терморегуляторів на радіатори;
  • 64% — заходи з утеплення будівлі.

1111

Як нині в Україні реалізується термомодернізація?
Як правило, термомодернізація житлового багатоквартирного будинку полягає в заходах з утеплення будівлі, іноді — заміни вікон у місцях загального користування та модернізації теплового пункту, ще рідше застосовують балансування стояків. На цьому все й закінчується. Однак це далеко не повна термомодернізація, до того ж не завжди грамотно виконана. Варто врахувати також, що утеплення будівлі — надто витратний захід, який окуповуватиметься протягом тривалого часу.

Утеплення є першочерговим завданням лише в тих випадках, коли будівля «хронічно» недогрівається, і регулювати, а отже, й економити нічого.

Як видно на рис. 1, одним із найменш витратних і найбільш ефективних заходів є встановлення радіаторних терморегуляторів. Однак при термомодернізації житлових будівель терморегулятори майже ніколи не встановлюються, незважаючи на те що відповідно до СНІП із 1999 року це є обов’язковим.

Причин для цього декілька. По-перше, мешканці не знають, що таке терморегулятор, навіщо він потрібен і як ним користуватися. По-друге, установлення терморегуляторів на радіаторах опалення повинні виконувати фахівці, а мешканці зазвичай негативно ставляться до того, що потрібно впускати в помешкання незнайомих людей. По-третє (і ця причина — найвагоміша), мешканець, не маючи індивідуального обліку споживання тепла у власній квартирі, не мотивований економити тепло. Та й тариф на теплову енергію для населення поки ще не дуже «кусається».

Однак щойно в мешканців з’являться лічильники тепла, подібні до лічильників електроенергії, — усе відразу стане зрозуміло, а зі зростанням тарифів цифри будуть іще переконливіші.

Усуваємо «білі плями»
Насамперед з’ясуймо, що таке «терморегулятор». Відповідно до визначення, закріпленого в українських будівельних стандартах, — це «автоматичний регулятор температури повітря в приміщенні, пристрій, призначений для автоматичної підтримки заданої споживачем або оператором температури повітря в приміщенні шляхом регулювання витрати теплоносія/холодоносія в опалювальному приладі/приладі охолодження, у тому числі опалювальній/охолоджуючий панелі».
Приклади автоматичних регуляторів температури повітря в приміщенні:

 

44 45

 

Який терморегулятор найкращий?
Щодо всіх характеристик терморегулятора прописано в стандарті EN 215:2004+ A1:2006. Зокрема документ визначає мінімальні вимоги, яким повинен відповідати терморегулятор будь-якого виробника. До того ж, як вважають фахівці, цей стандарт установлює «міру правдивості» виробників. У ньому внормовані не лише мінімальні вимоги до механічних параметрів терморегулятора, що їх зобов’язаний надавати виробник, а й установлено ступінь їх відхилення від зазначених виробником у технічному описі.

Окрім того, 26 квітня 2011 року в Євросоюзі було прийнято рішення про порівняння терморегуляторів за класом енергоефективності. Схема класифікації маркування терморегуляторів з енергоефективності — TELL-маркування енергоефективності терморегуляторів (TELL Thermostatic Efficiency Labelling. Classification scheme for energy efficiency labelling of thermostatic radiator valves 26.04.2011).

Клас енергоефективності терморегулятора визначають за таблицею, де: А — найбільш ефективний, F — найменш ефективний.

Таблиця 1

Клас енергоефективності терморегулятора

55

Але як же порахувати економічний ефект у власній квартирі?
Слід зазначити, що поквартирний облік у будинках організувати можна. Якщо у квартирі є одна точка вводу тепла, то проблеми не буде: лічильник установлюється на цьому місці — й облік налагоджений. Складніше, якщо цього вводу немає. Така ситуація майже в усіх наших будинках, зведених до 2005 року. Вирішується ця проблема шляхом застосування спеціальних приладів — розподільників тепла, які встановлюються на кожен радіатор у квартирі та які враховують кількість відданої теплової енергії кожним опалювальним приладом. Ці «обліковці» можуть обладнуватися системою дистанційного зчитування результатів і не вимагають щомісячних візитів інспекторів для реєстрації результатів. Установка цих загалом недорогих пристроїв дозволяє чітко визначити теплоспоживання в кожній квартирі. Із цією метою розроблені спеціальні розрахункові комплекси та система зняття показників із розподільників.

Такі системи вже протягом десяти років використовуються в багатьох країнах Європи, і вони довели свою високу ефективність. Таким чином, кожен мешканець може регулювати теплоспоживання у власній квартирі й оплачувати ту кількість теплової енергії, яку він спожив.
Наостанок зауважимо: величезний потенціал економії міститься не лише в технічних рішеннях, які загалом уже існують і довели власну ефективність, а здебільшого в мотивації економити й у нашій із вами споживацькій свідомості.

Компанія Danfoss — найбільший промисловий концерн Данії; лідер у розробці, виробництві, продажах й обслуговуванні механічних і електронних компонентів та рішень. Бізнес-напрями компанії: теплопостачання, холодильне устаткування, приводна техніка.

Danfoss — соціально орієнтована компанія, що вкладає ресурси та сили в збереження клімату й енергетичних ресурсів планети.

«Данфосс ТОВ» — український підрозділ Danfoss — представляє принципи Danfoss і реалізує продукцію високої якості на українському ринку з 1997 року.


Оприлюднено 24.05.2024р

"ГРІН ДІМ"  Програма із стимулювання використання альтернативних джерел енергії

 


Оприлюднено 29.04.2024р

Методичні рекомендації
щодо складання завдання на проектування для реконструкції будівель
закладів загальної середньої освіти, що постраждали внаслідок
збройної агресії російської федерації

 


Оприлюднено 02.04.2024р

«Методичні рекомендації – Основи проектування та реконструкції енергоефективних будівель закладів загальної середньої освіти з поліпшеними екологічними характеристиками» (2024).

Методичний посібник враховує усі зміни законодавства які відбулися у період 2021-2023 років, зокрема нового Закону України «Про енергетичну ефективність», деяких ДБН і національних стандартів у сфері управління відходами руйнації, термомодернізації, вимог до укриття тощо.

Повний текст видання: https://iem.org.ua/images/librery/metodychni_rekomendatsiyi_shkoly_2024.pdf

Видання стане в нагоді:

•       замовникам для складання завдання на проектування об’єкту реконструкції чи нового будівництва з досягненням кращих показників енергоефективності та поліпшених екологічних характеристик будівлі на усіх стадіях її життєвого циклу;

•       архітекторам і проектувальникам – якісно виконати завдання по проєктуванню об’єкту відповідно до такого завдання;

•       виробникам будівельної продукції щодо вимог до будівельної продукції: якість, енергоефективність та екологічні характеристики.

 


Проект рішення "Про погодження інвестиційних програм у сфері житлово-комунальних послуг Благовіщенського міського підприємства  „Комунальник“". Оприлюднено 15.01.2024 р.

 


«ВідновиДІМ»

До подачі Заявки на отримання гранту за Програмою «ВідновиДІМ» ОСББ необхідно підготувати пакет документів. Докладно розповідаємо про всі етапи.

Провести загальні збори

До Фонду енергоефективності необхідно подати витяг з протоколу загальних зборів ОСББ, на яких було ухвалене рішення про відновлення пошкодженого багатоквартирного будинку та участь у Програмі.

Витяг має містити:

  • ● правильно вказані реквізити і дані ОСББ (найменування, код ЄДРПОУ, адреса будинку тощо);
  • ● назву документа «Витяг з протоколу загальних зборів ОСББ «__», проведених __ року»;
  • ● інформацію про порядок визначення кількості голосів співвласників на загальних зборах, передбачений статутом;
  • ● дані, необхідні для перевірки факту ухвалення рішення (загальна кількість співвласників квартир і нежитлових приміщень, загальна площа / кількість квартир і нежитлових приміщень; кількість співвласників, які взяли участь у зборах та у письмовому опитуванні, кількість / площа належних їм квартир і нежитлових приміщень);
  • ● перелік питань порядку денного загальних зборів, що стосуються участі у Програмі;
  • ● розділи «Слухали», «Вирішили» і «Результати голосування» (із вказівкою, яка кількість співвласників голосувала «за» та «проти», яка кількість / площа належних їм квартир і нежитлових приміщень) з тих питань, що стосуються участі у Програмі;
  • ● реквізит «підпис» голови загальних зборів і секретаря (у разі його обрання) без відтворення власноручних підписів.

Кожна сторінка витягу з протоколу засвідчується підписом голови правління або іншої посадової особи ОСББ / уповноваженої особи ОСББ (із зазначенням посади, прізвища, ініціалів) і відбитком печатки ОСББ (у разі використання згідно зі статутом).

Витяг з протоколу може прошиватись: у такому випадку на звороті останнього аркуша робиться посвідчувальний напис «Прошито, пронумеровано та скріплено печаткою __ аркушів», який засвідчується підписом голови правління або іншої посадової особи ОСББ / уповноваженої особи ОСББ (із зазначенням посади, прізвища, ініціалів) і відбитком печатки ОСББ (у разі використання).

Замовити Звіт з технічного обстеження будівлі та акт технічного обстеження

Хто може проводити?

Експерт з технічного обстеження будівель і споруд (відповідного класу наслідків) і додані під час воєнного стану особи з такими кваліфікаціями:

  • ● експерт будівельний з експертизи проєктної документації у частині забезпечення механічного опору та стійкості (І категорії або провідний);
  • ● інженер-проєктувальник у частині забезпечення механічного опору та стійкості (І категорії або провідний);
  • ● інженер-консультант у будівництві (І категорії або провідний).

Звіт з технічного обстеження має містити:

  • ● інформацію про будівлю та її наявний конструктив;
  • ● інформацію про всі огороджувальні конструкції та інженерні системи будинку;
  • ● перелік і причини пошкоджень конструктиву та/або систем будівлі, матеріали фотофіксації з описом дефектів;
  • ● визначену категорію пошкоджень будівлі (відповідно до Методики проведення обстеження та оформлення його результатів, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України № 144 від 06.08.2022);
  • ● висновки та рекомендації експерта щодо усунення пошкоджень, зокрема рекомендований вид ремонту, орієнтовні обсяги робіт;
  • ● акт, складений за результатами проведеного обстеження об’єктів, пошкоджених внаслідок надзвичайних ситуацій, воєнних дій або терористичних актів (додаток до Звіту), за формою, визначеною Додатком 7 до Методики проведення обстеження та оформлення його результатів, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України (№ 144 від 06.08.2022).

Важливо! Звіт з попереднього обстеження має містити висновки і резолютивну частину. Не допускається надання рекомендації провести детальне обстеження для встановлення можливості подальшого ремонту та експлуатації будівлі. Якщо така рекомендація наявна, потрібно провести детальне обстеження і подавати до Фонду Звіт з детального обстеження.

Звіт повинен містити інформацію про те, що будинок пошкоджений внаслідок збройної агресії російської федерації проти України, а також категорію пошкоджень об’єкта (згідно з Додатком 3 до Методики проведення обстеження та оформлення його результатів, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України — № 144 від 06.08.2022). Об’єкти, що підпадають під дію Програми, належать до I та II категорій пошкоджень.

Всі роботи, закладені в договірні ціни за Програмою, мають бути зазначені у Звіті з поясненням причин пошкодження і необхідності ремонту/відновлення.

Підготувати лист про виконання протиаварійних робіт

Якщо у Звіті з технічного обстеження визначено перелік робіт, які є протиаварійними (усунення пошкодження несучих конструкцій будівлі), ці роботи необхідно виконати до моменту подання Заявки на отримання гранту до Фонду.

Лист має бути підписаний головним інженером або архітектором проєкту (який розроблений для участі у Програмі «ВідновиДІМ» або проєкту з виконання протиаварійних робіт) з проставленням кваліфікаційної печатки проєктувальника/архітектора. Форма листа — довільна, але він має містити посилання на Звіт з технічного обстеження, в якому виявлені та перелічені пошкодження несучих конструкцій, а також перелік виконаних заходів, відповідно до визначених у Звіті. Також необхідно подати фото виконаних протиаварійних робіт.

Замовити дефектний акт, проєктні рішення і кошторис

Вид ремонту має бути рекомендований експертом з технічного обстеження у Звіті з технічного обстеження та має відповідати Наказу Державного комітету з питань ЖКГ № 150 від 10.08.2004.

Роботи, які за видом будівництва віднесені до капітального ремонту, потребують виготовлення проєктної документації. Роботи за видом «поточний ремонт» не потребують розробки проєктної документації, проте для коректного визначення обсягів і видів робіт при складанні кошторисів до договірної ціни мають бути якісно виконані розрахунки, наявні робочі схеми, обмірні креслення, специфікації заповнення прорізів тощо. Їх може запросити Фонд для уточнення обсягів робіт, закладених у договірні ціни по заходам.

Важливо надати кошторисникам Деталізований перелік Прийнятних заходів та їхніх граничних вартостей (Додаток 2 до Програми «ВідновиДІМ»). 

Загальна сума гранту за проєктом не може перевищувати 7,2 млн грн.

УВАГА! Загальна кошторисна вартість будівництва, вказана у Зведеному кошторисному розрахунку об’єкта будівництва та в Експертному звіті (позитивному), є лімітом коштів — як в цілому, так і в розрізі окремих статей витрат за відповідними графами, зокрема вартість будівельних робіт, витрати на придбання та доставку устаткування на будову та інші витрати.

Детально про заходи, які компенсує Програма «ВідновиДІМ».

Замовити проведення експертизи (якщо вартість проєкту — понад 1 млн грн) + Зведений кошторисний розрахунок

Проведення експертизи та отримання Експертного звіту (позитивного) експертної організації державної форми власності (відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України № 560 від 11.05.2011).

Зведений кошторисний розрахунок має відповідати Експертному звіту, зокрема:

  • ● в обох документах має збігатися найменування об’єкта будівництва;
  • ● загальна кошторисна вартість будівництва, зокрема за статтями будівельні роботи, устаткування, інші витрати, має бути однаковою в обох документах;
  • ● Зведений кошторисний розрахунок має бути складений у поточних цінах станом на дату, яка відповідає даті поточних цін загальної кошторисної вартості будівництва в Експертному звіті.

Зведений кошторисний розрахунок затверджується ОСББ після отримання Експертного звіту (позитивного). Він має містити дані про документ, на підставі якого його затверджено (протокол загальних зборів №_ від ___ / протокол засідання правління №_ від ___ / наказ голови правління №__ від ___), дату затвердження, що не передує даті затвердження Експертного звіту, зазначення посади та ПІП голови правління / іншої уповноваженої особи ОСББ, його/її підпис, печатку ОСББ (у разі її використання). Підписується відповідальними особами проєктної організації (із зазначенням посад і прізвищ, ініціалів).

Провести фотофіксацію поточного стану будинку

За наданими фото має бути можливо ідентифікувати поточний стан будівлі, перелік та орієнтовні обсяги майбутніх робіт за проєктом. Для здійснення фотофіксації слід користуватися інструкцією розробленою Фондом.

Відкрити рахунок ОСББ у банку-партнері Фонду

Необхідно подати до Фонду довідку від банку-партнера (АБ «Укргазбанк», АТ «Кредобанк», АТ КБ «ПриватБанк») про відкриття рахунку / про відкритий рахунок, що має містити інформацію про актуальний поточний рахунок ОСББ у форматі міжнародного номера IBAN. Довідка/лист повинна/ен містити номер та дату, має бути підписана/ий відповідальною особою банку (з розшифровкою підпису) і завірена/ий печаткою.

Укласти договір підряду

До Фонду надаються лише додатки до договору підряду:

  • ● договірні ціни (на кожний захід окремо);
  • ● протоколи погодження цін на матеріальні ресурси (якщо підрядник — неплатник ПДВ та якщо подається Експертний звіт (позитивний) і Зведений кошторисний розрахунок до нього);
  • ● локальні кошториси;
  • ● підсумкові відомості ресурсів.

УВАГА! Договірні ціни повинні бути складені окремо для забезпечення можливості визначення питомих вартостей та розрахунку гранту. Також вони мають бути підписані представниками сторін і містити реквізити договору(ів), додатком до якого (яких) вони є.

Детальніше про укладання договору підряду і додатки до нього.

Подати до Фонду Заявку на отримання гранту

Заявка на отримання гранту складається за формою згідно з Додатком 1 до Грантового договору. Також необхідно подати супровідні документи до неї відповідно до Переліку документів ОСББ у межах участі у Програмі «ВідновиДІМ» та порядку їхнього подання (Додаток 1 до цієї Програми).

Важливо правильно заповнити всі запитувані дані про ОСББ та посадових осіб, вибрати у пункті 2.2(h) одну з відповідей щодо отримання інших грантів — безповоротно та безоплатно наданих коштів, матеріалів, обладнання, робіт на прийнятні заходи за проєктом. Заявка підписується головою правління / іншою уповноваженою особою ОСББ. Також у ній має бути заповнене поле зі згодою на подання й обробку персональних даних особи, яка подає Заявку.

 

МЕТА ПРОГРАМИ

Фінансування будівельних робіт з відновлення житлових будівель Об’єднань співвласників багатоквартирних будинків (ОСББ), пошкоджених внаслідок військової агресії російської федерації проти України. 

УЧАСНИКИ ПРОГРАМИ

ОСББ, що створені та діють відповідно до Закону України «Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку» від 29 листопада 2001 року № 2866-III, та розташовані на всій території України, крім тимчасово окупованих територій і територій активних бойових дій (зокрема території активних бойових дій, на яких функціонують державні електронні інформаційні ресурси), а також населених пунктів, де органи державної влади України тимчасово не здійснюють свої повноваження, та населених пунктів, що розташовані на лінії розмежування.

 

 

ЯКІ ЗАХОДИ ВІДШКОДОВУЄ ПРОГРАМА

Фото без опису

 

 

Вікна

Заміна або ремонт пошкоджених блоків віконних або/та блоків балконних дверей, вітражів тощо, зовнішніх і внутрішніх тамбурних дверей.

 

Фото без опису

 

 

Фасад

Ремонт пошкоджень фасадів будівлі.

 

Фото без опису

 

 

Дах

Ремонт пошкоджень конструкцій даху / покриття будівлі.

 

Фото без опису

 

 

Інженерні системи

Ремонт пошкодженого обладнання дахових котелень та інженерних мереж (опалення, водопостачання, каналізації, газопостачання, електричних мереж)

ЗВЕРТАЄМО УВАГУ, що Фонд не надає фінансування на витрати, пов'язані з виконанням будь-яких інших видів робіт (послуг), які не визначені як Прийнятні заходи згідно з цією Програмою, зокрема, не фінансуються витрати на виготовлення проектно-кошторисної документації, дефектних актів, авторський та технічний нагляди. 

 

 

ЕТАПИ УЧАСТІ У ПРОГРАМІ «ВІДНОВИДІМ»

Фото без опису

 

 

Фото без опису

оприлюднено 22.05.2023 р

Фото без описуФото без описуФото без описуФото без опису

 


оприлюднено 03.04.2023 р

ДО ВІДОМА ГРОМАДСЬКОСТІ!

ПЛАН ЗАХОДІВ

 на 2023-2024 роки з реалізації Національної стратегії із створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року

                       

    оприлюднено 28.02.2023 р

До  уваги мешканців та гостей Благовіщенської міської  територіальної громади, суб’єктів господарювання, які здійснюють операції та ведуть діяльність з прийому металобрухту, металобрухту чорних та кольорових металів

    На виконання розпорядження начальника Кіровоградської обласної військової адміністрації від 10  лютого 2023 року №137-р «Про введення в дію рішення ради оборони області від 09 лютого 2023 року №1 Про припинення приймання суб’єктами господарювання Кіровоградської області, які здійснюють операції та ведуть діяльність з прийому металобрухту, металобрухту чорних та кольорових металів а саме: гільз зі сплавів кольорових металів, елементів ракет і боєприпасів, вузлів та агрегатів машин, кораблів, плавзасобів, військової техніки та іншого військового майна, що утворилося внаслідок ведення бойових дій, на період воєнного стану», відповідно до статей 2, 25 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" та враховуючи наказ Командувача військ оперативного командування "Південь" від 28 січня 2023 року 1/462 ,

                                           ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ

 приймати металобрухт чорних та кольорових металів, а саме:

  • гільз зі сплавів кольорових металів;
  • елементів ракет і боєприпасів;
  • вузлів та агрегатів машин, кораблів, плавзасобів;
  • військової техніки та іншого військового майна, що утворилися внаслідок ведення бойових дій.

ДО ВІДОМА ГРОМАДСЬКОСТІ!

З метою ознайомлення та отримання пропозицій з боку громадськості, Благовіщенська міська рада інформує про розпорядження начальника Кіровоградської обласної військової адміністрації від 02 грудня 2022 року № 941-р «Про розроблення проекту програми комплексного відновлення Кіровоградської області на 2023-2025 роки», а також  надає презентаційні матеріали щодо організації її розроблення.

Збір пропозицій громадськості до проекту Програми триває не менше 5 (п’яти) місяців від дня оприлюднення цього розпорядження на сайті Кіровоградської обласної військової адміністрації.

Розпорядження начальника Кіровоградської обласної військової адміністрації №941-р від 02 грудня 2022 року «Про розроблення проекту програми комплексного відновлення Кіровоградської області на 2023-2025 роки»

Презентаційні матеріали "ОРГАНІЗАЦІЯ РОЗРОБКИ ПРОГРАМИ КОМПЛЕКСНОГО ВІДНОВЛЕННЯ КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ НА 2023-2025 РОКИ"

єОселя

Програма єОселя реалізується Міністерством економіки України спільно з Міністерством цифрової трансформації України та «Укрфінжитло» за ініціативи Президента України

Як обрати житло по програмі єОселя?

Вимоги до житла:

Тип. Квартира в багатоквартирному житловому будинку (крім державної чи комунальної форм власності) або майнові права на квартиру, що будується

Площа. З розрахунку 52,5 м² на 1 особу + 21 м² на кожного наступного члена сім'ї додатково (ваш чоловік/дружина та неповнолітні діти, що проживають з вами)

Розташування. На території України, за винятком тимчасово окупованої території та районів бойових дій

Експлуатація. Житло в обласних центрах має бути нове або здане в експлуатацію не більше ніж 10 років тому.

Вартість вашого житла не має перевищувати середню вартість спорудження житла за регіонами України, визначену Мінрегіоном і помножену на такі коефіцієнти:

для Києва, Дніпра, Львова, Одеси та Харкова - х2,5

для обласних центрів; населених пунктів, які розташовані на відстані до 15 км від обласних центрів; міст із населенням понад 300 тис. осіб - х2,0

для міст з населенням від 100 тис. до 300 тис. осіб - х1,75

для інших населених пунктів - х1,0

якщо вартість 1 м² або площа житла перевищує визначені умовами програми, різниця покривається за рахунок початкового внеску.

 

Фото без опису

Фото без опису

Фото без опису

Фото без опису

 


Фото без опису

Фото без опису

Фото без опису

Фото без опису

 


Обрізка дерев в охоронних зонах ЛЕП – необхідність безперервного електропостачання

Енергетична система України унаслідок агресії росії зазнає серйозних руйнувань. Населені пункти залишаються без електропостачання. Проте не лише ворожі атаки є причинами аварійних знеструмлень повітряних ліній електропередачі (далі – ЛЕП).

Через торкання (дотик) до ЛЕП гілок та дерев, що виросли в охоронних зонах цих ліній, виникає низка негативних наслідків, серед яких:

- обрив проводів;

- припинення електропостачання;

- пожежа;

- шкода здоров’ю людей, майну тощо. Тому обрізання гілок та видалення самих дерев – один із найпростіших і найдієвіших способів забезпечити безперервний розподіл електричної енергії. Тож це одна з важливих робіт, яку здійснюють оператори систем розподілу (далі – ОСР), нехтувати якою неприпустимо. Щоб не траплялося випадків обриву проводів від падіння гілок та дерев, вздовж будь-якої ЛЕП встановлено охоронну зону, ширина якої залежить від напруги лінії і береться по вертикалі проєкції крайніх проводів:

- 2 м – до проводів напругою до 1 кВ;

- 10 м – до проводів напругою до 20 кВ;

- 15 м – до проводів напругою до 35 кВ;

- 20 м – до проводів напругою до 110 кВ;

- 25 м – до проводів напругою до 150-220 кВ;

- 30 м – до проводів напругою до 330 кВ;

- 40 м – до проводів напругою до 750 кВ.

Традиційно сезон чистки трас стартує 15 жовтня і триває до 15 квітня: цей період рекомендований екологами, адже дерева у цей час «сплять» і обрізка гілля їм не шкодить.
Щороку енергетики визначають місця, які необхідно чистити, складають відповідні плани-графіки розчистки трас. У графіках зазначено, коли і де буде вимикатися електролінія, для того, щоб і енергетики, і господарі змогли обрізати дерева.

Згідно з пунктом 7 Правил охорони електричних мереж, працівники ОСР здійснюють чистку просік повітряних ліній, які перебувають у віданні ОСР. Також представники ОСР можуть допомогти здійснювати розчистку електроліній від гілок дерев біля будинків і присадибних ділянок людей, які фізично не в змозі самостійно це зробити – неповносправних, самотніх та пенсіонерів.

В усіх інших випадках власники на своїх земельних ділянках повинні робити це самостійно.

Тому нагадуємо громадянам, органам місцевого самоврядування, установам та організаціям про необхідність дотримуватись вимог Закону України «Про благоустрій населених пунктів», Правил охорони електричних мереж та Правил утримання зелених насаджень у населених пунктах України.

Згідно із зазначеними документами, відповідальними за збереження зелених насаджень і належний догляд за ними є:

-  на об’єктах благоустрою державної чи комунальної власності – балансоутримувачі цих об’єктів;

- на територіях установ, підприємств, організацій та прилеглих територіях – установи, організації, підприємства;

-  на територіях земельних ділянок, які відведені під будівництво, – забудовники чи власники цих територій;

-  на безхазяйних територіях, пустирях – місцеві органи самоврядування;

-  на приватних садибах і прилеглих ділянках – їх власники або користувачі.

Якщо необхідно зрізати зелені насадження біля ЛЕП на власній приватній території – потрібно звернутися до регіонального підрозділу ОСР із відповідною заявою, аби його працівники вимкнули лінію від напруги для безпечної обрізки власних дерев та гілок, які загрожують падінням на електромережі. Також можна звернутись до органу місцевого самоврядування (об’єднану територіальну громаду, сільську, селищну, міську раду) для організації проведення таких робіт, для прикладу, на всій вулиці, користуючись знеструмленням електромереж. Роботи з обрізки дерев виконує (або оплачує) замовник.

Якщо виявлено небезпечні дерева або гілки на землях загального користування – необхідно терміново звернутися до органів місцевого самоврядування задля усунення небезпеки.

Слід пам’ятати, що для уникнення подібних небезпек – не можна садити дерева під ЛЕП, необхідно вчасно обрізати гілки дерев, які уже ростуть, та інформувати органи місцевого самоврядування про зелені насадження, які можуть бути небезпечними.

 

Також читайте https://bit.ly/3W8j8gn

 

 

 

Фото без опису

Фото без опису

Фото без описуФото без описуФото без описуФото без описуФото без описуФото без опису


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь