Пенсійний фонд інформує
22 Листопада, 2024 р., 14:07
Питання призначення / поновлення пенсії громадянам України, які під час тимчасової окупації територій виїхали на підконтрольну Україні територію, а також обчислення страхового стажу громадянам України, які працювали за кордоном, врегульовано положеннями Закону України від 25.04.2024 № 3674-IX “Про внесення змін де деяких законів України щодо врегулювання питання обчислення страхового стажу та пенсійного забезпечення”.
20 Листопада, 2024 р., 13:59
Отримавши довідку ОК-5 / ОК-7, зʼясувалось, що страхового стажу не вистачає для призначення пенсії. У такій ситуації пропонуємо варіанти рішення ‒ добровільна участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування, доплата до мінімального страхового внеску за минулий період тадобровільна сплата страхових внесків на загальнообовʼязкове державне пенсійне страхування.
14 Листопада, 2024 р., 15:06
Основні причини настання нещасних випадків та хронічних захворювань ‒ це невиконання вимог інструкцій з охорони праці, особиста необережність потерпілого, невиконання посадових обов’язків, незадовільні фізичні дані або стан здоров’я, незадовільний стан виробничого середовища (перевищення гранично допустимого рівня небезпечних та шкідливих виробничих факторів).
Протягом січня‒вересня 2024 року до головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області надійшло 127 повідомлень про настання нещасних випадків та професійних захворювань (у тому числі 17 випадків зі смертельним наслідком).
Для запобігання нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань фахівці головного управління проводять профілактичну роботу:
надають страхувальникам консультації з питань охорони праці;
проводять семінари та наради, беруть участь у роботі комісій з питань охорони праці працівників;
надають страхувальникам допомогу в розробці нормативних актів з охорони праці, профілактичних заходів та механізмів їх реалізації.
Нагадуємо, що здійснення комплексу заходів профілактики нещасних випадків ‒ постійне покращення умов праці, забезпечення дотримання вимог охорони праці на виробництві, належне утримання території підприємств, установ та організацій; своєчасність проведення інструктажів та навчань з питань охорони праці, залучення працівників до роботи за відповідною спеціалізацією, здійснення постійного нагляду за роботою, організацією та раціональним режимом праці / відпочинку; забезпечення працівників спецодягом, спецвзуттям, засобами індивідуального захисту, дотримання правил експлуатації обладнання ‒ рятує життя працівника та захищає його здоровʼя.
Пам’ятайте, що життя та здоров’я – основна цінність, якою нехтувати не варто.
Нагадуємо, що у разі необхідності отримання консультацій щодо реалізації ефективної системи управління охоронною праці, роботодавець може звернутися до головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області за номером телефону 096-044-80-91, або за адресою: м. Кропивницький, проспект Європейський, 11А, кабінет 305.
12 Листопада, 2024 р., 10:59
Правовим підґрунтям для запровадження обліку трудової діяльності працівників в електронній формі є Закон України від 05.02.2021 № 1217-IX “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі” (набрав чинності 10.06.2021), який передбачає п’ятирічний перехідний період (до червня 2026 року) для включення до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування (далі ‒ Реєстр) відомостей з паперових трудових книжок та інших документів про страховий стаж у порядку, встановленому Пенсійним фондом України.
Відомості про трудову діяльність працівника подаються через кабінет страхувальника на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України (portal.pfu.gov.ua) у вигляді копій документів, виготовлених шляхом сканування, з обов’язковим накладенням кваліфікованого електронного підпису.
З часу запровадження обліку трудової діяльності працівників у електронному вигляді, на підставі поданих скан-копій документів, що містять відомості про страховий стаж, забезпечено актуальність електронних трудових книжок 70,8 тис. працівників області, що становить 40 % від їх середньооблікової чисельності (за даними звітності страхувальників за IІ квартал 2024 року).
З огляду на сплив більш ніж половини строку, встановленого на включення до Реєстру відомостей з паперових трудових книжок та інших документів про страховий стаж, з метою планомірного процесу подання їх скан-копій у межах граничного терміну, рекомендуємо всім роботодавцям активізувати роботу щодо подання до Пенсійного фонду України скан-копій документів, що містять відомості про страховий стаж працівників, для подальшого оцифрування та включення до Реєстру.
Нагадуємо, що детальні роз’яснення щодо порядку подання страхувальниками скан-копій документів, які містять відомості про трудовий стаж працівників, оприлюднено на інформаційній сторінці вебпорталу електронних послуг Пенсійного фонд України в рубриці “Електронна трудова книжка: про що варто знати роботодавцям і працівникам”, розміщеній у підрозділі “Як скористатись послугами” розділу “Послуги” головного меню інформаційної сторінки вебпорталу Пенсійного фонду України (pfu.gov.ua).
05 Листопада, 2024 р., 09:36
У 2023 році припинено дію міжнародної Угоди про гарантії прав громадян держав учасниць Співдружності Незалежних держав у галузі пенсійного забезпечення від 13 березня 1992 року. Зокрема, російська федерація припинила участь в Угоді з 1 січня 2023, Україна ‒ 19 червня 2023 року. Угода між урядом України та урядом Республіки Білорусь про гарантії прав громадян в галузі пенсійного забезпечення припинила свою дію 23 грудня 2023 року.
30 Жовтня, 2024 р., 13:48
Щочетверга з 11.00 до 12.00 у головному управлінні за номером “гарячої” телефонної лінії (0522) 33-04-41 роз’яснення та консультації з питань, що належать до сфери діяльності Пенсійного фонду України, надають керівники структурних підрозділів.
У випадку зміни типу опалення субсидіант повинен звернутись до ПФУ для перерахунку житлової субсидії
28 Жовтня, 2024 р., 08:48
Нормативна база
24 Жовтня, 2024 р., 08:11
Важлива інформація для отримувачів пільг!
Пільговики, в яких виникли обставини, що впливають на надання пільг та їх розмір, наприклад: зміна складу членів сім’ї, на яких поширюються пільги; зміна категорії пільговика; зміна переліку житлово-комунальних послуг, які отримує особа, та умов їх надання; зміна управителя / виконавця комунальних послуг, повинні подати протягом 30 календарних днів до уповноваженого органу ‒ НОВУ ЗАЯВУ.
Подати заяву з необхідними документами можна:
відвідавши найближчий сервісний центр Пенсійного фонду України;
через уповноважених посадових осіб виконавчого органу сільської, селищної, міської ради відповідних територіальних громад;
через центри надання адміністративних послуг (ЦНАП);
надіславши документи поштою на адресу головного управління;
через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України або мобільний застосунок “Пенсійний фондˮ та через портал “Діяˮ.
Особам, які отримували виплати житлової субсидії та пільги за окремим централізованим механізмом (відповідно до постанови Кабінету міністрів України від 07.03.2022 року № 215 “Про особливості нарахування та виплати грошових допомог, пільг та житлових субсидій на період дії військового стануˮ) необхідно звернутись за продовженням виплати.
Кому необхідно звернутися за продовженням виплат?
Особі, яка була отримувачем житлової субсидії або пільги станом на початок повномасштабної агресії російської федерації 24 лютого 2022 року.
Якщо особа проживала (чи проживає) на тимчасово окупованій території або в зоні активних бойових дій.
Особа, яка з початку повномасштабної агресії не зверталась до органів соціального захисту населення чи Пенсійного фонду України за призначенням житлової субсидії або пільги.
17 Жовтня, 2024 р., 08:56
Атестація робочого місця ‒ це комплексна оцінка робочих місць підприємства, для виявлення факторів професійного впливу та ступінь їх шкідливості та небезпеки для працівника і полягає в регулюванні відносин між власником або уповноваженим органом (адміністрацією, керівництвом), та працівником у сфері реалізації прав на здорові й безпечні умови праці, пільгове пенсійне забезпечення, пільги та компенсації за роботу у несприятливих умовах, додаткову оплачувану відпустку, надбавку за роботу в шкідливих умовах праці, скорочену тривалість робочого часу, харчування тощо.
Що передбачає атестація робочого місця?
виявлення шкідливих та небезпечних факторів / причин формування несприятливих умов праці;
санітарно-гігієнічне дослідження факторів виробничого середовища, важкості та напруженості трудового процесу на робочому місці;
комплексна оцінка факторів виробничого середовища та характеру праці на відповідність їх характеристик стандартам безпеки праці, санітарним нормам / правилам;
визначення ступеня шкідливості і небезпечності праці та її характеру за гігієнічною класифікацією;
обґрунтування віднесення робочого місця до категорії зі шкідливими (особливо шкідливими), важкими (особливо важкими), умовами праці;
визначення права працівників на пільгове пенсійне забезпечення за роботу у несприятливих умовах;
визначення та реалізація технічних / організаційних заходів, спрямованих на оптимізацію умов та характеру праці.
Період переатестації визначається підприємством у колективному договорі, але не повинен перебільшувати 5 років.
Відповідальність за своєчасне та якісне проведення атестації покладається на власника підприємства.
03 Жовтня, 2024 р., 10:47
На вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України функціонує сервіс для подання звітів про укладання договорів купівлі-продажу нерухомого майна та сплати збору на обов’язкове державне пенсійне страхування.
Нагадуємо!
Щокварталу, до 20 числа місяця, що настає за звітним кварталом, нотаріуси мають подати до Пенсійного фону України за місцем розташування державної нотаріальної контори або робочого місця приватного нотаріуса звіт про укладені договори куплі-продажу нерухомого майна.
Для цього необхідно авторизуватись в електронному кабінеті нотаріуса за допомогою КЕПу.
Тож, якщо ви ще не подали звіти за ІІІ квартал 2024 року, рекомендуємо скористатися такою можливістю та забезпечити своєчасне подання звітів до 20 жовтня.
Законодавча база:
Закон України від 26.06.1997 №400/97-ВР;
постанова Кабінету Міністрів України від 23.09.2020 №866;
постанова Пенсійного фонду України від 01.06.2022 №8-1.